Persbericht: Thuisleefwijzer valt onder Thuisleefgroep

Utrecht, 14 september 2021 – De organisatie Thuisleefgids heet vanaf vandaag Thuisleefgroep. Deze nieuwe naam voor de overkoepelende organisatie van onder andere Thuisleefwijzer, Thuisleefbieb, Thuisleefacademie en Thuisleefgids zorgt voor een duidelijkere positionering van het bedrijf. De naam Thuisleefgids verdwijnt dus niet en blijft bestaan als merknaam van het consumentenplatform Thuisleefgids.nl.

Onze groei vraagt een duidelijk verhaal!

“Onze nieuwe merkarchitectuur helpt ons om onze visie beter uit te dragen,” aldus CEO en oprichter Ilse Schoormans. “Wij willen de markt van zorghulpmiddelen en zorgtechnologie toegankelijker en overzichtelijker maken. Dat doen we al geruime tijd met het onafhankelijke platform Thuisleefgids voor mensen met een zorgvraag en hun mantelzorgers. De laatste jaren ondersteunen we met onze software-oplossingen juist ook professionals die werken bij bijvoorbeeld gemeenten en zorg- en welzijnsorganisaties. Onze softwareoplossingen maken het professionals makkelijker om persoonsgericht advies te geven en de inzet van hulpmiddelen en zorgtechnologie te stimuleren. Ons brede scala aan proposities zorgt ervoor dat we onze missie kunnen nastreven. Door de groei van het bedrijf dekt de naam Thuisleefgids niet meer geheel de lading. De mooie oplossingen die we in de breedste zin bieden komen beter tot zijn recht onder de nieuwe overkoepelende naam Thuisleefgroep, en daar zijn we heel blij mee.”

Proposities blijven onveranderd

Onder Thuisleefgroep vallen de volgende proposities:

• Thuisleefgids: hét onafhankelijke platform Thuisleefgids.nl met zorghulpmiddelen om langer zelfstandig thuis te wonen. De beste oplossingen in de zorgmarkt zijn voor jou verzameld en overzichtelijk gebundeld. Vind, vergelijk en verkrijg eenvoudig zorghulpmiddelen, producten en diensten vinden die passen bij de zorgvraag. Ook kun je direct ervaringen van gebruikers en professionals lezen, zodat je precies weet wat je kunt verwachten.
  • Thuisleefwijzer: software ontwikkeld voor zorgprofessionals om de thuissituatie van mensen met een zorgvraag op een gemakkelijke wijze te inventariseren. Deze tool biedt een gepersonaliseerd advies, afgestemd op de zorgvraag van de cliënt, en geeft een compleet overzicht van innovatieve producten die ondersteuning kunnen bieden om langer zelfstandig (thuis) te wonen.
  • Thuisleefbieb: software voor gemeenten en zorg- en welzijnsorganisaties. Deze gebruiksvriendelijke software maakt de uitleen van innovatieve producten en zorgtechnologie en het beheren van de voorraden overzichtelijk en makkelijk. In de tool vind je tevens gebruikersreviews van zorgprofessionals.
  • Thuisleefacademie: een praktische leeromgeving met gebruiksadvies voor innovatieve producten en zorgtechnologie. Met behulp van micro-learnings die samen met partners ontwikkeld worden, kan via de vertrouwde smartphone of tablet productinformatie opgevraagd en kennis opgedaan worden over de werking van het product.

Thuisleefgroep maakt de markt van zorghulpmiddelen en innovaties transparanter, toegankelijker en overzichtelijker. Door het bevorderen van kennis, zelfmanagement en persoonsgerichte zorg kunnen mensen met een zorgvraag langer zelfstandig, veilig en plezierig thuis blijven wonen. We gidsen mensen door het oerwoud van de zorg en optimaliseren de zorgketen. We helpen met het vinden van hulpmiddelen passend bij de vraag. Op ons onafhankelijke consumentenplatform Thuisleefgids krijg je persoonsgericht advies met betrekking tot zorghulpmiddelen. Met onze software-oplossingen Thuisleefbieb en Thuisleefwijzer ondersteunen we professionals bij de inzet van zorgtechnologie en het geven van advies.

Kijk voor meer informatie op thuisleefgroep.nl.

Delen op Social Media!

Volgende bericht

Want we hebben je nog zo veel meer te vertellen!